Laik | STOP KOUŘENÍ | Odborník

PORADNA LÉKAŘE

Dotaz: Dobrý den, začala jsem kouřit zhruba před 6 měsíci(někdy v dubnu) a to jen kvůli chuti a odreagování pač nejsem moc oblíbená a nemám moc přátel....

Odpověď: V kouři je několik tisíc látek, řada z nich hodně nebezpečných....

vstoupit do poradny

SOUTĚŽ
  chci soutěžit Připravujeme pro vás novou soutěž.
  chci soutěžit

Poradna uLékaře.cz
 

 

„Lehká“ solária i cigarety škodí stejně jako jejich klasické varianty

„Lehká“ solária i cigarety škodí stejně jako jejich klasické varianty

Přestože škodlivý vliv kouření i opalování na lidské zdraví dnes již nikdo nepopírá, solária i tabákové firmy se ze všech sil snaží přesvědčit potencionální zákazníky, aby uvažovali jinak. Nová odborná studie odhalila mnoho společných prvků, které se s železnou pravidelností objevují v reklamách tabákových společností i provozovatelů solárních studií.

Jak prodat nezdravý produkt

Pravidelné opalování významně zvyšuje riziko rakoviny kůže, která patří mezi nejvíce nebezpečné druhy rakoviny, solární studia však mají stále velké množství zákazníků a také slušné příjmy. Schopnost přitáhnout klienty i k tak potenciálně nebezpečnému produktu do značné míry závisí na zavádějící reklamě a propagaci. Tak například solária se snaží lidem vsugerovat myšlenku, že správně prováděné opalování může být bezpečné a „zdravější“. Samozřejmě však už neuvádějí, že nejbezpečnější a nejzdravější opalování je žádné opalování.

Podobným způsobem jako výše uvedená solária často postupují také výrobci cigaret, kteří v historii zavedli nejprve cigarety s filtry a později také v reakci na stále se zvětšující množství důkazů o škodlivosti kouření pro lidské zdraví „lehké“ cigarety. Stejně jako solária, také tabákový průmysl se snaží lidem vštípit myšlenku, že kouřit je možné zdravěji a bezpečněji.

Jediné chytré rozhodnutí je přestat s kouřením

Jak tabákový průmysl, tak také solária s oblibou přesvědčují své zákazníky, že právě oni jsou „chytří“, protože využívají ty lepší a „zdravější“ produkty – jako jsou právě lehké cigarety nebo v případě solárií takzvaná „UVB-free“ solária. Samozřejmě ve skutečnosti i lehké cigarety škodí zdraví stejně jako jiné druhy tabákových výrobků a UVA složka záření je také nezdravá.

Kromě působení na ješitnost svých zákazníků používají prodejci nezdravých produktů také další marketingové strategie, především zlehčují škodlivé účinky svého produktu, snaží se vytvořit zdání společenské přijatelnosti a normálnosti jeho používání, zdůrazňují příjemné účinky na psychiku a zaměřují se hlavně na nejsnadněji ovlivnitelné cílové skupiny, například mladé lidi.

(vek)

Zdroj: http://www.medicalnewstoday.com/articles/180471.php


Archiv starších novinek

 
 
 

Přihlášení uživatele

 
 

Nejste zaregistrování?

 
 
Test závislosti
 
 
Medicínská databáze U Lékaře
 
Cestovní nemoci:  Arabské trhy aneb Skrytá rizika číhající na turisty