Laik | STOP KOUŘENÍ | Odborník

PORADNA LÉKAŘE

Dotaz: Dobry den,pani doktorko videla jsem vase video na internetu a moc me zaujalo....

Odpověď: Obecně lze říci, že lékové interakce a to hlavně ovlivňování léků v oblasti psychiatrie, mají ......

vstoupit do poradny

SOUTĚŽ
  chci soutěžit Připravujeme pro vás novou soutěž.
  chci soutěžit

Poradna uLékaře.cz
 

 

Americké zdravotnictví bojuje proti nikotinu šokujícími obrázky

Americké zdravotnictví bojuje proti nikotinu šokujícími obrázky

Mrtvá těla nikotinových obětí, lidé na plicních ventilátorech nebo rakovinou napadené plíce - takové obrázky uvidí už brzy zákazníci amerických trafik na obalech svých cigaret.

Novou protikuřáckou kampaň, založenou na šokujících fotografiích, ve Washingtonu prezentovalo americké ministerstvo zdravotnictví.

Od října příštího roku budou obrázky povinnou „ozdobou“ všech cigaretových krabiček prodávaných v USA a rovněž viditelnou součástí cigaretových reklam. Děje se tak na základě zákona navrženého loni v listopadu, jímž se miliardový tabákový průmysl dostává pod kontrolu Úřadu pro kontrolu potravin a léků (FDA). Ministryně zdravotnictví Kathleen Sebeliusová a šéfka FDA Margaret Hamburgová mají sadu devíti alarmujících obrázků teprve oficiálně představit, vystaveny ale byly už dnes na internetu.

Jeden z obrázků s nápisem „Varování: cigarety jsou návykové“ ukazuje muže kouřícího cigaretu skrz otvor v hrdle. Jiné obrázky varují před dopadem pasivního kouření na zdraví dětí nebo na souvislost mezi kouřením a plicními nemocemi, rakovinou či oběhovými chorobami.

Cílem je podle Sebeliusové bránit děti před tabákovým zlozvykem a dospělým dát šanci, aby s ním skoncovali. „Ze 4000 lidí mladších 18 let, kteří zkusí první cigaretu, se tisícovka stane trvalými kuřáky. To není pro naši zemi dobré,“ řekla ministryně v televizi CBS.

Podle zákona přijatého v roce 2009 má být na cigaretách umístěno viditelné varování, které pokrývá polovinu celé přední a zadní plochy a jež má být doplněno alarmujícím obrázkem. Výstraha musí být rovněž umístěna na vrchní pětině plochy všech reklam.

Dosavadní právní úprava byla 25 let stará a podle kritiků ne dostatečně důrazná.

Zdroj: ČTK


Archiv starších novinek

 
 
 

Přihlášení uživatele

 
 

Nejste zaregistrování? Zapomenuté heslo

 
 
Test závislosti
 
 
Medicínská databáze U Lékaře
 
Doporučujeme:  Cestovní nemoci